Analyse Tool Gewest13

Research - Concepting - Wireframing - Design - UI - Code

Het inzichtelijk maken van het gedrag van een doelgroep op social media

In februari 2016 kreeg ik de kans om te gaan afstuderen bij Gewest13, een creatief bureau voor branding en interactie die vooral opdrachten krijgt van grote merken als Heineken, Bavaria, Extrema Outdoor, Solar Festival en Pepsi. Bij Gewest13 was er de wens om een tool te ontwikkelen die het gedrag van een doelgroep op social media inzichtelijk zou kunnen maken met behulp van meetbare data. Na grondig onderzoek op het gebied van social media en meetbare data is er een concept gevormd die uiteindelijk is doorvertaald naar een visueel ontwerp. Vanuit dit ontwerp is de front-end van de analyse tool ontwikkeld, daarna is er een database gekoppeld waar nodig en zijn er verschillende APIs aangeroepen om social media berichten uit te lezen en de data hiervan te meten.

De analyse tool voor Gewest13 is tijdens deze periode niet in zijn geheel ontwikkeld. Verschillende onderdelen van de back end worden door Gewest13 in de toekomst gerealiseerd, daarom dient de huidige versie van de tool als demo.

Project specificaties

februari 2016 - juli 2016
In opdracht van Gewest13
Research - Concept - Social Media - Illustrator - Photoshop - HTML5/CSS3 - jQuery - Javascript - PHP - APIs - SASS
Portfolio